top of page

Data analytics

Veel bedrijven hebben een koppeling met Google Analytics, maar kijken niet verder dan de overzichtjes die Google ze aanbiedt. De hoeveelheid informatie die Google Analytics aanbiedt kan overweldigend zijn en daardoor wordt het onduidelijk waar je moet beginnen. Maar de hoeveelheid data hoeft helemaal geen probleem te zijn! Hoe meer data beschikbaar is, hoe meer informatie er achterhaalt kan worden over de consumenten, hun gedrag en je eigen websiteprestaties. De mogelijkheden met Google Analytics zijn zo breed als je eigen creativiteit. Wanneer er vakkundig en effectief gekeken wordt naar de cijfers, is het mogelijk om krachtige keuzes te maken die voor een grote vooruitgang zorgen binnen de bedrijfsresultaten. 

Data analyse

Wat moet er in kaart worden gebracht?

Hoe gaan wij dit in kaart brengen?

Data analyse

De verschillende data analytics gebieden

Er is zoveel informatie in Google Analytics dat het soms onduidelijk is waar je het beste bij kan beginnen. Bij Marketing Divisie worden de verschillende lagen van Google Analytics apart geanalyseerd en tot één groot rapport samengebracht. De verschillende lagen die onderzocht worden zijn de doelgroep, acquisitie, gedrag en conversie. 

Doelgroep

Wie is je doelgroep nou eigenlijk? Waar komen ze vandaan? Wat zijn hun interesses en welke technologie gebruiken ze? Op al deze vragen kunnen we antwoord geven. 

 

De demografie, geografie, interesses en technologie zijn aspecten die we opnemen binnen de doelgroepanalyse. 

Acquisitie

Nadat het duidelijk is wie je doelgroep is, is het interessant om te weten via welke kanaal ze je bereikt hebben.

 

Of dit nou via een zoekmachine is, social media, referenties, directe benadering of advertenties. 

Gedrag

Je weet wie je doelgroep is en via welk kanaal ze je bereikt hebben, maar wat vinden ze nou van je website?

Via de gedragsanalyse brengen wij in kaart wat het gedrag is van je bezoekers. Bijvoorbeeld weergeven welke demografische groepen langer op jouw website blijven of juist korter.  Via welke kanalen je bezoekers de meeste pagina's bekijken of over gaan tot aankoop. Door deze informatie kan je strategische keuzes maken om de bedrijfsresultaten te verbeteren.

Conversie

Conversies zijn uiteindelijk voor de meeste bedrijven toch wel het belangrijkst. Wanneer we de vorige stappen zorgvuldig hebben uitgevoerd, kunnen we in kaart brengen hoe de opzet van je conversies is binnen de demografie en de online kanalen.

Wanneer het duidelijk is wat de verschillen zijn binnen geslacht, leeftijd, locatie, technologie, interesses, de verschillende kanalen en de invloed daarvan op de conversies, dan worden er conclusies getrokken. Wat levert nou het beste resultaat op? Het antwoord daarop is in de analyses te vinden.

Contact opnemen

Wij komen zo snel mogelijk bij je terug zodra we je vraag binnen hebben.

Bedankt voor de inzending!

bottom of page